Živohošť 2006 je za námi

Jak bylo zmíněno již dříve, letošní akce “Živohošť 2006 – Eastbourne” se zůčastnilo celkem pět lidí – Já, Němčour, Peťa, Vilém a Lee. S akcí na pravé Živohošti to sice nelze srovnávat, ale i přesto to bylo celkem povedené. Výprava z Čech dorazila ve středu 2.8.2006 na letiště Gatwick, ke které jsem se v pátek připojil. Co se do této doby přesně dělo nevím, ale sprcha a oběd v bufetu “sněz kolik můžeš” přišel až na vyjímky (Peťa :-)) všem vhod. Po dobrém obědě následovalo posilnění pivem a koupel v moři. Dále následovalo posilnění pivem a odchod do místního baru, kde jsme se pro změnu posilnili pivem :-).

Jelikož spolubydlící nic nenamítali proti tomu, aby celá naše výprava strávila noc v baráku, nebylo nutné lámat si hlavu s hledáním místa pro stan atd. Na další den jsme naplánovali výlet do Londýna.

Výprava do Londýna

Jelikož chlapci chytře pronajali na celý týden vůz, byly přesuny z jednoho místa na druhé naprosto v poho. Auto jsme zaparkovali v Londýně u mého kámoše z Finska a při shlédnutí jeho zahrady, jsme se zde rozhodli i přenocovat. Po vyházení věcí z auta a zakoupení lístků na místní MHD, jsme se vydali směrem k centru Londýna, kde jsme to trošku prolezli a namířili si to směrem k hlavnímu cílu naší výpravy – Camden Town.

Camden Town je část Londýna, která se prostě musí vidět. Díky hroznému vedru a lidským davům nás ale procházka touto části Londýna silně vyšťavila. Nakoupili jsme tedy něco na posilněnou a odebrali se na chvíli plácnout do Hyde Parku. To se později ukázalo jako skvělá volba, protože všichni jsme jaksi ožili a dobrá nálada se stále stupňovala. Večer následovala nehorázná kalba u Oskariho v bytě, která pokračovala do ranních hodin na zahradě za barákem. Přestože nás Oskari večer silně nabádal, abychom kvůli spolubydlícím nedělali v baráku moc hluk, sám na tuto upozornění velmi rychle zapomněl a později zapomněl i na to, že jsme chtěli jít do hospody . Díky bohu, že jsme nikam nešli. Mám pocit, že Oskariho spolubydlící a sousedi budou na Živohošť 2006 ještě dlouho vzpomínat. Nakonec bych rád ještě dodal, že můžeme mluvit o velkém štěstí, že jsme nestavěli stany. Kdo tam byl, ví o čem mluvím.

Přestože jsme šli spát okolo půl čtvrté, ráno jsme byli celkem brzy na nohou a vydali jsme z Londýna směrem na menší poznávací zájezd.

Silsbury Hill, Avebury, Stonehenge

Další den byl ve znamení poznávacího zájezdu. Nejdříve jsme navštívili místo zvané Silsbury Hill, což je v podstatě taková hromada navršená lidmi někdy před cca 5.000 lety. Vzhledem k tomu, že přístup na tento asi 40m vysoký kopec měli pouze ovce, pokračovala naše výprava směrem k místu jménem Avebury.

Avebury je místo, kde naši předci kdysi z neznámého důvodu nahromadili poměrně velké množství rozměrných kamenů a vytvořili z nich jakési kruhy. Jeden velký, který obklopuje dva menší uvnitř. Kruhy jsou to poměrně rozměrné, takže rozpoznat obrazce, do kterých jsou kameny uspořádány, je možné až z leteckých snímků.

Odpoledne jsme dále navštívili Stonehenge, který asi není třeba představovat. Na jeden den jsme toho stihli poměrně dost.

Noc na pláži

Původně jsem v neděli večer chtěl být už doma, ale nakonec jsme se rozhodli po cestě zastavit v nějakém přímořském městě a přespat pod širákem na pláži. Noc to byla ukrutná. Takhle blbě jsem se už dlouho nevyspal. Při večerním popíjení na pláži někdo zmínil co budeme dělat, když začne pršet. Tohle jsme nějak nedořešili a tak nějak spoléhali na to, že pršet prostě nebude. Okolo půl jedné jsme zalehli do spacáků na pláži. Okolo třetí ráno proběhla první lehká sprcha. Naprosto zmateně jsme začli pobíhat po okolí a než jsme se rozhodli, jestli pojedem do Eastbourne nebo jestli lehnem ke kiosku pod stříšku, pršet přestalo. Opět jsme tedy zalehli do spacáků na pláži.

Druhá sprcha následovala okolo páté ráno. To už bylo fakt moc. Tady bych rád zmínil, že mě hrozně fascinovala rychlost, s jakou jsme lezli ze spacáků a do spacáků. Mám pocit, že od prvního zmateného výkřiku „prší, jdeme“ mohlo uběhnout maximálně 30s a všichni jsme měli spacáky srolovány pod paží. V tuto ranní hodinu už mi bylo téměř jedno, kam zalehnu. Chtěl jsem hlavně spát. S Vilémem jsme tedy lehli poblíž bezdomovců k nějakému kiosku, který měl menší stříšku, takže tam nepršelo. Vilém sice furt něco mlel, že si lehnul pod trychtýř nebo co, ale tomu už jsem moc nevěnoval pozornost. Zbytek výpravy se rozhodnul přenocovat v prostory překypujícím Fiatu Punto. Ráno azůro, takže vstávačka kolem 7.30. Nádherně jsem se vyspal.

Návrat do Eastbourne

Po příšerné noci jsme si to ráno namířili zpět do Eastbourne. Chlapci si během dne prohlídli město a okolo čtvrté hodiny odpoledne vyjeli hledat vhodné místo na poslední noc. Sice jsem tam nebyl, ale jsem si jist, že stany postavili.

Na závěr několik pouček z letošní akce:

Komentáře k článku “Živohošť 2006 je za námi”

Lee říká:

Vetsina fotek (krome posledniho dne) je tady: http://liks.fav.zcu.cz/tomas/zivohost2006/

Němčour říká:

Super komentáře, ale Hejla Tě zabije až uvidí poučení z letošní akce 🙂

BoUk říká:

Hejla nemá šanci najít ten skrytý význam, protože nebyl na Živohošti 🙂

Oskari říká:

This is the last time i’m writing a message here, I feel like James Bond in Fort Knox, why is it so difficult to place a message here? Anyway as I was saying it was a great (greit) Saturday and the pictures were Ok but a bit scary, well not so scary anymore since you sensored them. Anyway have a nice bloody day and take care. See you at the airshow.

BoUk říká:

Thanks for the comment Oskari 🙂 I agree it has to be difficult for you to submit comment on the czech website. Yeah, Saturday was really great. Shame that Alex missed that and I guess he missed the party of the century :-). We have to make it up for him at the airshow :-).

hejla říká:

To neznate Hejlu, kterej najde vsechno. A ze je switch komercni sracka? Je, ale me to bavi a kdyby jste meli moje zazitky, tak by vas to taky bavilo 🙂 Jinak fota i storky super

Kdo jsem

BoUk foto

Jmenuji se Petr Pabouček a zabývám se vývojem webů pro firmy a jednotlivce. Strávil jsem 2.5 roku v Anglii, kde jsem pracoval jako freelancer v oblasti web designu. Hovořím plynně anglicky a při své práci používám technologie HTML, CSS, PHP a MySQL...více o mně »